بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
فرمت فایل : doc
حجم : 156
صفحات : 102
گروه : علوم انسانی |
توضیحات محصول :
بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 شهر یزد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : مبادی تحقیق
1-مقدمه …………………………… 1
2-موضوع تحقیق و تبیین آن ……………… 3
3-بیان مسأله مورد پژوهش (مشكل چیست؟)….. 5
4-انگیزه محقق در انتخاب موضوع…………. 7
5-هدف تحقیق ………………………… 8
6-ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش)….. 9
7-واژه ها و اصطلاحات این تحقیق ………… 11
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
الف- سابقه نظری تحقیق ……………….. 12
تاریخچه ……………………………. 21
ب- سابقه عملی تحقیق …………………. 24
1- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در جهان 24
2- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در ایران 29
3- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در محل تحقیق 34
ج- نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده مشابه موضوع تحقیق 36
فصل سوم:روش تحقیق (متدلوژی)
الف- فرضیات ……………………….. 37
1-تعریف فرضیه ……………………. 37
2-انواع فرضیه ……………………. 37
3-فرضیات این تحقیق ………………… 38
4-سؤالات پژوهشی……………………. 38
ب- جامعه آماری و نمونه گیری …………… 39
1- تعریف جامعه آماری ……………….. 39
2- جامعه آماری این تحقیق …………….. 39
3- تعریف نمونه گیری…………………… 39
4- انواع نمونه گیری…………………… 40
5- نمونه گیری در این تحقیق …………….. 40
ج- جمع آوری اطلاعات…………………… 43
1- تعریف روش جمع آوری اطلاعات …………. 43
2- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات ………. 43
3- روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق…….. 47
4- تعیین روایی روش جمع آوری اطلاعات …….. 47
5- تعیین پایایی روش جمع آوری اطلاعات…….. 48
د- روش تحقیق ……………………….. 48
1- تعریف روش تحقیق ………………….. 48
2- انواع و روش های تحقیق …………….. 49
3- نوع و روش این تحقیق ………………. 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
الف- تجزیه و تحلیل سؤالات چند جوابی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار ستونی)……. 51
ب- تجزیه و تحلیل سؤالات تشریحی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی)…………………………….. 68
ج- تجزیه و تحلیل فرضیات (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار دایره ای )……………………. 71
فصل پنجم: تفسیر نتایج پژوهش
1- نتیجه تحقیق………………………. 78
الف- نتایج كلی و فرضیات……………… 78
ب- نتایج كلی سؤالات تشریحی…………….. 80
2- پیشنهادات و نظرات اصلاحی…………… 82
الف- پیشنهادات محقق………………….. 82
ب- استنتاج كلی از پیشنهادات پاسخ دهندگان. 83
3- مقایسه نتایج این تحقیق با پژوهشهای مشابه این موضوع 84
4- محدودیت ها و مشكلات این تحقیق………… 86
5- فهرست منابع(كتابنامه)…………….. 87
6- پیوست(ضمائم)
نمونه پرسشنامه
……………………………………………………………………………………………………….
چكیده :
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر كه رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امكان را بخشیده است كه نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیك است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری كند .
این تحقیق با طرح این سؤال كه در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد اوقات فراغت خود را به انجام چه كارهایی می پردازند ؟ آغاز می شود و با هدف بررسی چگونگی نحوه ی گذراندن اوقات فراغت و نوع فعالیتهای فراغت و كم و كیف پرداختن به هر كدام از فعالیت های فراغت و تعیین علایق دانش آموزان و نیز بررسی میزان دخالت امكانات در نحوه ی گذران اوقات فراغت می باشد.
این تحقیق شامل 7 سؤال پژوهشی كه میزان اوقات فراغت ،سهم والدین و همسالان، تلویزیون ، اینترنت ،موسیقی ،… ،مطالعه ی علمی و غیر علمی و نیز رضایت دانش آموزان از نحوه ی گذران اوقات فراغتشان ،خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را می سنجد كه نتایج بطور كامل در فصل پنجم آمده است .